انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران

ساخت وبلاگ
مرکز هنرهای نمایشی Kilden یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی نروژ در سال های اخیر بوده است. این مکان منحصر به فرد دارای یک سالن کنسرت با 1185 صندلی، یک سالن نمایش با 708 صندلی و یک سالن اپرا به همراه دو سال کوچکتر است. مرکز هنرهای نمایشی Kilden یک مکان جدید برای اجراهای کمپانی تئاتر Agder، ارکستر سمفونیک Kristiansand و اپرای SOR شده است.
بعلاوه این مرکز هنری، نقش فرهنگی مهمی در منطقه شمال نروژ دارد. این ساختمان دارای نمای چوبی موجدار می باشد که جلوه ی با شکوهی به آن داده است. این نمای موجدار یک زیبایی های بصری قابل توجه این بنا می باشد.

[تصویر: 4047dc2f08c422a43c6430815243ead6_XL.jpg]

 
عایق کاری صوتی مرکز هنرهای نمایشی Kikden

یکی از نگرانی های مهم در ساخت این مکان، عایق کاری صوتی آن بوده است، به تبع انتخاب ماده ای که به عنوان عایق صوتی استفاده می شود نیز بسیار مهم بوده. استفاده از بتن در ساخت سالن نمایش کمی غیر نرمال می باشد. می توان از مقدار زیادی پنل چوبی استفاده کرد، اما این معمولا یک روش قدیمی در برابر روش های علمی اکوستیک جدید است. بتن خواص صوتی خوبی دارد و علاوه بر این جرم لازم را برای بازتاب صداهای بم دارد.
علاوه بر سالن های نمایش دیوار موجود در سالن انتظار که دارای تخته های بلوط راه راه می باشد نیز باید عایق کاری صوتی می شد. وجود شکاف 5 میلیمتری بین تخته ها این اجازه را می داد که از عایق پشم سنگ در پشت قاب ها برای عایق کاری صوتی و جذب صدا استفاده شود.
هر چهار سالن این مرکز هنرهای نمایشی دارای ویژگی های اکوستیک قابل تنظیم هستند، با قابلیت جذب صدای اضافه در موارد مورد نیاز.

 
طراحی به منظور ذخیره سازی هر چه بیشتر انرژِی

به حداقل رساندن اثرات محیط زیستی این ساختمان یکی از موارد مهمی است که در طراحی آن در نظر گرفته شده است. این ساختمان بطور مستقیم به سیستم گرمایش و سرمایش متصل است و هیچ مکان اضافی بزگتری بدین منظور نیاز ندارد.
پنجره ها بصورت زاویه دار ساخته شده اند تا حداکثر نور خورشید به درون بتابد و سطوح آلیاژی به رنگ سیاه در آمده اند تا انرژی خورشید را جذب و آزاد کنند. استفاده از مواد عایق حرارتی با عملکرد حرارتی بالا، یک المان اساسی در طراحی این ساختمان بوده است. از پشم سنگ در این بنا به دلیل عملکرد حرارتی بسیار خوب، ضد حریق بودن آن و طول عمر بالایش استفاده شده است.

منبع: اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 346 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:40

مفهوم "نرم" در سافت استارتر ها چيست؟
مفهوم "نرم" به ويژگيهاي متفاوتي دلالت مي كند. مثلاً نرم به اين معناست كه جلوي تنشهاي الكتريكي و مكانيكي گرفته ميشود.ازسوي ديگر نرم به اين معناست كه موتور تدريجا" دور ميگرد و به دور اسمي خودمي رسد. به صورت طبيعي مدت زمان راه اندازي در هنگام استفاده از سافتاستارتر بيشتر از حالت اتصال مستقيم موتور به شبكه است.به عبارت ديگر اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
جلوي فشارهاي وارده به موتور را در هنگام راه اندازي مي گيرد؟
يك مثال :. حتماً گاهي اوقات در خيابان بعضي جوانها را در هنگام Take Up ديده ايد! و فشار زيادي كه به لاستيكها و موتور وارد ميشود را حس كرده ايد ! وقتي موتور را مستقيماً به برق وصل مي كنيم شرايط راه اندازي شباهت به Take Up ناگهاني اتوموبيل دارد . بديهي است كه شما اتومبيل خود را به اين صورت راهاندازي نمي كنيد بلكه با كنترل مناسب سرعت خودرو را بتدريج افزايش مي دهيدو آنرا به سرعت مطلوب مي رسانيد.به اين ترتيب عمر مفيد موتور واتصالات و كوپلينگهاي مكانيكي و بار كاهش پيدا ميكند . چون راه اندازي تحتتنش هم به برق كارخانه فشار مي آورد و هم به لحاظ مكانيكي به اجزاي چرخندهفشار مي آورد و استهلاك آنها را بالا مي برد.مي توانيم بگوئيم كه راه انداز نرمموتور وسيله اي است جهت راه اندازي الكتروموتورهاي سه فاز بصورت كنترل شده؟
راه انداز نرم موتور خواصهاي ديگري هم دارد؟بسته به مشخصات طراحـي و كـاربرد،سافت استارتها متنوع بوده و قابليتهاي ديگري علاوه بر قابليت اصلي خود دارند.
 سافت استارتها علاوه بر تفاوت درروشهاي مختلفي كـه براي راه اندازي اعمال مي كنند. در ميزاني كه موتور وخود را حفاظت مي كنند هم تفاوت دارند. مثلا يك راه انداز نرم موتور پشرفتهمي تواند به طور كامل موتور را در مقابل هر نوع خطا حفاظت كند.
سافت استارتر كارهائي از قبيل بـي متـال و كنترل فاز و....... را نيز انجام مي دهدو حفاظت هاي بيشتري را نيز مي تواند اعمال كند
بصورت مدار الكترونيكي از يك راه انداز نرم چگونه استفاده مـي شود.
 به اين شكل نگاه كنيد. نخست برق سه فازبه سافت استارتر وارد مي شود و خروجي سه فاز سافت استارتر به وصل مي شود. در يك كاربرد ساده با استفاده از پانل روي دستگاه ، موتور استارت مي شود.موتور بر اساس تنظيمات از پيش انجام گرفته دور مي گيرد و در يك زمان مشخصبه دور نامي خود مي رسد
دراينجاست كه ماموريت اصلي آن تمام شده است و فقط وظيفه آن حفاظت از موتور است. سافت استارتر كار كنتاكتور ورودي موتور را نيز انجام مي دهدكه بستگي به مدل سافت استارتر دارد.
بطوركلي سافت استارترها به دو نوع بيسيك و مجهز تقسيم مي شوند.
1- در مدلهايبيسيك يك كنتاكتور باي پاس با سافت استارتر پارالل مي شود كه پس از راهاندازي موتور كنتاكور مذكور عملاً  سافت استارتر را باي پس كرده و از مدارخارج مي كند.
2- اما در مدلهاي مجهز كنتاكتور باي پس خارجي مورد نياز نيست. بطور مثال در سافت استارترهايAucom مدل Csxi كنتاكتور باي پس وجود دارد ولي مدلهاي IMS2 همواره در مسير مي مانند البته قابليّت گذاردن كنتاكتور باي پس را با حفاظت كامل موتور دارند

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:39

ابعاد و اندازه کارتن بسته بندی
معمولا اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
  و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
از نظر ابعاد و اندازه برای اسباب کشی در 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

[تصویر: 103452_0cb80.jpg]

1-   کارتن بسته بندی برای وسایل سنگین با حجم کم
2-   کارتن بسته بندی برای وسایل بزرگ با وزن کم (حجیم کم وزن)
3-   کارتن بسته بندی برای وسایل حجیم و سنگین

کارتن بسته بندی برای وسایل سنگین باحجم کم
این نوع کارتن بسته بندی برای اثاثیه هایی مانند ظروف شیشه ای ، چینی و ... مورد استفاده قرار می گیرد ، سعی کنید برای این نوع اثاثیه ها از کارتن اسباب کشی 5 لایه استفاده کنید ، این نوع کارتن بسته بندی دارای مقاومت بالایی بوده و می توان با خیال راحت تری لوازم سنگین را در داخل آن بسته بندی نمود. کارتن فریت بار نیر 5 لایه بوده و در اندازه های مختلفی بسته به نوع وسایلی که قرار است حمل شوند در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند.

کارتن بسته بندی وسایل حجیم و کم وزن
این نوع کارتن بسته بندی برای لوازمی مانند ظروف پلاستیکی و ... مورد استفاده قرار میگیرد ، ابعاد و اندازه این نوع کارتن بسته بندی در ابعاد بزرگتر و ضخامت کمتری نسب به کارتن بسته بندی که در بالا اشاره شد دارند ، از ویژگی های برجسته ی این نوع کارتن بسته بندی می توان به دوام زیاد و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

کارتن بسته بندی برای وسایل بزرگ و سنگین
اغلب این نوع کارتن بسته بندی برای حمل و جابجایی وسایلی مانند یخچال ، ماشین لباسشویی و... کاربرد دارد ، معمولا اغلب این اثاثیه ها و لوازم منزل کارتن بسته بندی خود را دارند ، ولی وجود این نوع کارتن اسباب کشی هنگام جابجایی وسایل منزل بسیار کارآمد بوده و مانع از آسیب دیدن وسایل منزل حین جابجایی می شود.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:39

فرآیند ساخت کانتينر
کانتينر ابتدا از چوب ساخته مي شد که هنوز نوع چوبي آن وجود دارد و امروزه اغلب اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
ها و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
ها از آهن ساخته شده اند. کانتينر هايي که از فايبر گلاس ساخته شده وجود دارد که ضمن مقاوم بودن بسيار سبک و جابجايي آن ساده تر است. در سالهاي اخير کانتينر هايي از جنس آلومينيوم به بازار عرضه شده که بسيار مقاوم و سبک است. کانتينر هاي يخچالي داراي اسکلت دوجداره هستند و به همين دليل درجه حرارت را ثابت نگه مي دارند و بدين طريق از فساد محصولات و مواد غذايي جلوگيري مي‌شود. توليد و ساخت کانتينر‌ها ضمن اينکه از استانداردهاي بين المللي تابعيت مي‌کند بايد براساس معيارهاي سازمان بين المللي استاندارد باشد. کانتينر ها را مي توان از نقطه نظر ابعاد، وزن، اندازه به شرح زير طبقه بندي نمود. با توجه به موارد ذکر شده در ذیل انواع متفاوتي از کانتينر توليد مي‌شود که براي مصارف گوناگون در شبکه حمل و نقل مورد استفاده قرار مي گيرد.

1- کانتينر براي حمل کالاي متفرقه (General cargo container)

2- کانتينر هاي روباز (Open top containers)

3- کانتينر هايي که پهلوي آنها باز است (Open side containers)

4- کانتير با ابعاد بزرگ (High-cube container)

5- کانتينر هايي که رو و پهلوي آنها باز است (Open top, open side containers)

6- کانتينر هايي که رو پهلو و پشت آنها باز است (Top, Open side, Open end containers Open)

7- کانتينر هاي يخچالي (Refrigerated containers)

8- کانتينر هاي عايق دار (Insulated containers)

9- کانتينر هاي حرارتي (Heated containers)

10- کانتينر هاي مخزني (Tank containers)

11- کانتينر هاي مخصوص حمل مايعات 

12- کانتينر هاي مخصوص حمل گاز فشرده 

13- کانتينر هاي مخصوص حمل کالاي فله (Bulk cargo containers)

14- کانتينر هاي کفي (Platform containers)

15- کانتينر هاي داري تهويه (Ventilated containers)

16- کانتينر هاي سوپر رک (Super Rack Containers)

17- کانتينر هاي از پهلو باز (Flat Containers)
از ويژگي هاي حمل و نقل کانتينري،‌ حمل و نقل ارزان، مطمئن و ايمن کالا را مي‌توان نام برد.

بقول يکي از مديران بزرگترين ناوگان حمل ونقل کانتينري دنيا، هزينه حمل و نقل يک تلويزيون از کره جنوبي تا کپنهاگ حدود 15 دلار است درحاليکه هزينه حمل و نقل همان تلويزيون از بندر تا مرکز فروش در کپنهاگ هم 15 دلار است. آيا تا به حال فکر کرده ايد اگر پديده اي به نام کانتينر نبود همين کامپيوتر جلوي شما به چه قيمتي به دست شما ميرسيد؟ آمارها نشان مي‌دهد حجم تجارت دريايي جهاني درسال 1384 حدود 7 ميليارد تن بوده است که 400.000.000 تن آن سهم حمل ونقل کانتينر بوده است وپيش بيني مي‌شود اين رقم تا سال 2010 به 520.000.000 تن برسد، آنچه که مسلم است از سال 1955 حمل ونقل کانتينري مراحل مختلف زير را پشت سر گذاشته است. مرحلة اول: جايگزين شدن کشتي هاي کانتينري به جاي کشتي هاي حمل کالاهاي عمومي که منجر به ايمني بيشتر و جلوگيري از صدمه ديدن وکاهش تعرفه بيمه کالا گرديد.

مرحلة دوم: کاهش هزينه حمل ونقل کانتينر به دليل افزايش ظرفيت حمل کشتي هاي کانتينر بر و نيز افزايش سرعت آنها بود .

اگر چه امروزه کشتي‌هاي کانتينر بر پاناماکس با ظرفيت بيش از TEU 9000 در حمل ونقل دريايي دنيا فعال هستند ولي گزارش ها حکايت از آن دارد که پس از کشتي هاي پانا ماکس بزودي کشتي هايي با ظرفيت بيشتري بنام سوئز ماکس و مالاگا ماکس وارد حمل ونقل دريايي کانتينري خواهند شد. کشتي هاي کانتينر بر با ظرفيت TEU 12500 با آبخور 5/14 و عرض بيش از 50 متر که قادر خواهند بود از کانال سوئز عبور کنند و به همين دليل آنان را سوئز ماکس ناميده اند ظرفيت سوئز ماکس به نسبت پاناماکس‌هاي موجود بيش از 30% خواهد بود،‌ ولي اعجاب انگيز‌تر کشتي هايي با ظرفيت TEU 18000 مي باشند که درحال ساخت بوده وبا آبخوري درحدود 21 متر قادر مي باشد از تنگه مالاگا بگذرند و اصطلاحاً به آنها مالاگا ماکس گويند، مالا گا ماکس ها در مقايسه با پانا ماکس ها از ظرفيتي حدود دو برابر برخوردار مي باشند .

درمنطقه اي که ما زندگي مي‌کنيم بنادر جبل علي و رشيد در امارات و شهيد رجائي بندرعباس بعنوان بنادر تخليه و بارگيري کانتينري به شمار مي روند، دو بندر پر ترافيک امارت يعني جبل علي و رشيد تا پايان سال 2005 نزديک به ميليون ها کانتينر تخليه کرده اند. بندر شهيد رجائي ايران از رده 94 جهان از لحاظ کانتينري ظرف چند سال گذشته به رده 65 صعود کرده است که باتوجه به طرح توسعه اين بندر که بين 5-3 سال آينده اجراء خواهدشد ظرفيت کانتينري آن از TEU 5/1 ميليون به TEU 5/5 خواهد رسيد. درسالهاي گذشته حدود 70%‌ از کالاهاي کانتينري ايران وارد بنادر امارات مي شد وتنها چيزي حدود 30% مستقيماً وارد بنادر ايران ميگرديد، ‌خوشبختانه با تلاش هايي که درچند سال اخير در بنادر کشور و بويژه بندر شهيد رجائي انجام شده است درحال حاضر تنها 30% از کالاهاي کانتينري کشور از طريق جبل علي امارات و پس از بارگيري مجدد وارد بنادر کشور مي شود، به عبارت ديگر با توسعه خطوط لاينري در بنادر کشور، ‌ما شاهد آن هستيم که بيش از 70% کالاهاي کانتينري کشور، ‌مستقيماً وارد بنادر ايران بويژه بندر شهيد رجائي ميگردد، ‌اميد است باتوجه به قرار گرفتن کشور در مسيرهاي اصلي ترانزيتي از جمله کريدور شمال – جنوب وکريدور شرق به غرب و همچنين موقعيت ژئو پلتيکي ايران، ‌ما شاهد افزايش چشمگير عمليات تخليه و بارگيري کالاهاي کانتينري در بنادر کشور باشيم .

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:39

زمان ثبت نام آزمون دکتری حقوق سراسری ۹۵
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام در هر یک از آزمون های دکتری تخصصی نیمه متمرکزسال ۹۵ را اعلام کرد. وی از اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
و سایر رشته ها اطلاعاتی را نداد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهردر خصوص آزمون دکتری نیمه متمرکز افزود : آزمون دکتری ۹۵ (نوبت اول) در روز ۱۴ اسفندماه ۹۴ برگزار و ثبت نام برای این آزمون در روزهای ۶ تا ۱۵ دی ماه ۹۴ انجام می شود.

توکلی گفت: آزمون دکتری ۹۵ (نوبت دوم) در روز ۷ آبان ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان برای نوبت دوم باید در روزهای ۲۴ تا ۳۰ مردادماه ۹۵ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:05

آموزش نصب وردپرس روی سرور لینوکس CentOS: وردپرس یک وب سایت متن باز رایگان و بسیار محبوب و ابزاری برای وبلاگ نویسی است که از PHP و MySQL استفاده میکند. در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی ساده آغاز به کار کرده و به تدریج به یک سیستم مدیریت محتوای بسیار انعطاف پذیر در سراسر جهان تبدیل شده است . در حال حاضر ۲۲ درصد از تمام وب سایت های جدید را مدیریت میکند و دارای بیش از ۲۰۰۰۰ پلاگین برای سفارشی کردن قابلیت و عملکرد های خود می باشد.

در این مقاله، ما فرایند نصب وردپرس را در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
لینوکس CentOS آموزش خواهیم داد.

مقدمات آموزش

۱٫ شما در این آموزش به دسترسی های کاربر روت نیاز دارید.

۲٫ قبل از شروع کار باید اطمینان حاصل کنید که لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP (LAMP) به طور کامل بر روی سرور شما نصب شده باشد.

هنگامی که پیش شرط های فوق فراهم باشد، میتوانید وردپرس را با پیروی از مراحل ذکر شده در CentOS نصب کنید.

مرحله اول : دانلود وردپرس

در ابتدا باید وردپرس را مستقیما از وب سایت وردپرس با استفاده از دستور wget دانلود کنید:

wget اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

دستور فوق باید پکیج زیپ شده وردپرس را مستقیما در پوشه home دانلود کند. با استفاده از دستور زیر میتوانید آن را از حالت زیپ خارج کنید:

tar -xzvf latest.tar.gz

مرحله ۲: ایجاد دیتابیس و کاربر برای وردپرس

فایل وردپرس بعد از اکسترکت شدن باید در پوشه ای به نام wordpress در داخل پوشه home قرار گرفته باشد.

حالا باید یک دایرکتوری MySQL جدید برای وردپرس ایجاد کنید. برای اینکار، با استفاده از دستور زیر به پوسته MySQL وارد شوید:

mysql -u root -p

با استفاده از پسورد روت MySQL وارد شوید و سپس موارد زیر را ایجاد کنید:

۱٫ یک دیتابیس وردپرس

۲٫ یک کاربر در دیتابیس ایجاد شده

پس از آن باید یک پسورد جدید برای کاربرتعیین کنید. به یاد داشته باشید که در پایان تمام دستورات MySQL باید یک سمی کالن یا نقطه ویرگول (؛) قرار بگیرد.

در ابتدا باید یک دیتابیس ایجاد کرده و به دلخواه خود نامی برای آن تعیین کنید. در این آموزش نام دیتابیس ایجاد شده WordPress1 است. برای ایجاد دیتابیس از دستور زیر استفاده کنید :

CREATE DATABASE wordpress1;
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

سپس باید یک کاربر جدید ایجاد کنید. شما میتوانید دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور را به دلخواه خود تغییر دهید :

CREATE USER wordpressuser1@localhost;

Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

با استفاده از دستور زیر برای کاربر جدید یک رمز عبور تعیین کنید :

SET PASSWORD FOR wordpressuser1@localhost= PASSWORD("password123");
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

این مرحله با دادن دسترسی کامل به کاربر جدید به پایان خواهد رسید. بدون اجرای این دستور نصب وردپرس آغاز نخواهد شد .

GRANT ALL PRIVILEGES ON wordpress.* TO wordpressuser1@localhost IDENTIFIED BY 'password123';
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

سپس MySQL را با استفاده از دستور زیر رفرش کنید:

FLUSH PRIVILEGES;
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

پس از انجام مراحل فوق با استفاده از دستور زیر از پوسته MySQLخارج شوید:

exit

مرحله سوم : تنظیمات وردپرس

در ابتدا باید فایل پیکربندی وردپرس را که در پوشه وردپرس قرار دارد ، در یک فایل جدید کپی کرده و یک فایل کانفیگ وردپرس جدید و قابل استفاده ایجاد کنید، دستور زیر را اجرا کنید :

cp ~/wordpress/wp-config-sample.php ~/wordpress/wp-config.php

vi ~/wordpress/wp-config.php

پس از یافتن بخش هایی که شامل فیلدهای زیر هستند ، نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید :

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'wordpress');

/** MySQL database useame */
define('DB_USER', 'wordpressuser');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'password');

تغییرات را ذخیره و سپس از ادیتور خارج شوید.

مرحله چهارم : کپی کردن فایل

فرایند آپلود وردپرس به سرور، تقریبا تکمیل شد . مرحله نهایی این است که با استفاده از دستور زیر فایل های وردپرس را به دایرکتوری روت وب سایت منتقل کنید:

sudo cp -r ~/wordpress/* /var/www/html

از اینجا به بعد، وردپرس به آسانی فرم نصب و راه اندازی آنلاین خود را دنبال خواهد کرد.

با این حال، این فرم برای اجرا، به یک ماژول خاص PHP نیاز دارد. اگر این ماژول هنوز بر روی سرور شما نصب نشده است، برای دانلود آن دستور زیر را اجرا کنید:

sudo yum install php-gd

ماژول PHP مورد نیاز با موفقیت دانلود شد با استفاده از دستور زیر آپاچی را مجددا راه اندازی کنید:

sudo service httpd restart

مرحله پنجم : دسترسی به مراحل نصب و راه اندازی وردپرس

پس از انجام مراحل فوق، با اضافه کردن wp-admin/install.php/ به دامنه وب سایت و یا آدرس IP خود به صفحه نصب و راه اندازی آنلاین وردپرس خواهید رسید. برای مثال:

example.com/wp-admin/install.php

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:05

تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتتال در دوربین مدار بسته
تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال :اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
های دیجیتال دو نوع زوم مختلف دارند: زوم اپتیکال و زوم دیجیتال. زوم اپتیکال نظیر زومی است که در دوربین های استاندارد عکاسی وجود دارد. این زوم که با استفاده از سیستم لنز انجام می شود، اختلاف بزرگنمایی بین حداقل و حداکثر فاصله کانونی است. لازم به ذکر است که در دوربین مداربسته های دیجیتال این بزرگنمایی قبل از ثبت تصویر توسط CCD انجام می شود. در مورد زوم دوربین مداربسته ها آنچه اهمیت دارد میزان زوم اپتیکال آن است. در واقع، زوم دیجیتال چیزی بیش از یک حیله بازاریابی نیست و تقریبا ارزشی ندارد!

[تصویر: STD%204235.jpg]

از اوایل سال 2000 بیشتر دوربین مداربسته های دیجیتال با لنزهای زوم دارای موتور عرضه می شوند که محدوده مؤثری از زاویه باز تا تله فتو را پوشش می دهند. زوم اپتیکال معمولا در محدوده 3X تا 10X می باشد، ولی بالاتر هم می‌تواند باشد. عبارت بزرگنمایی n برابر می تواند کمی گمراه کننده باشد، چون مثلا عبارت 3X در مورد دوربین های مختلف معانی متفاوتی می دهد. این بخاطر این است که فاصله کانونی واقعی در یک دوربین مداربسته دیجیتال به اندازه سنسور آن بستگی دارد. بخاطر همین معمولا دروبین مداربستههای دیجیتال برای مقایسه، عبارت بزرگنمایی معادل در مقیاس 35mm برای فاصله کانونی را ذکر می‌کنند که در واقع بزرگنمایی حقیقی دوربین از آن فهمیده می شود. لنز زوم 3X معمولا فاصله کانونی معادلی بین 35mm تا 140mm دارد. بعضی از دوربین ها بین محدوده کلی فاصله کانونی اشان قابلیت زوم تدریجی را دارا بوده و بعضی دیگر فقط در 2 یا 3 گام از پیش تنظیم شده بیشتر زوم نمی کنند.

زوم دیجیتال چیزی بیش از بریدن ناحیه میانی تصویر توسط نرم افزار اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
نیست. تصویری که با زوم دیجیتال 2X گرفته شده است، چه روی مانیتور و چه در هنگام پرینت، با نصف وضوح اولیه اش دیده می شود. ولی در دوربین مداربسته با استفاده از نرم افزار پیچیده ای سعی می شود با میان یابی نقاط ، وضوح اولیه خود را باز یابد. در این حال، تعدادکمتری از پیکسل های اولیه در بازسازی تصویر بزرگ شده مشارکت می کنند که باعث عدم شارپ بودن تصویر می شود. بعضی از دوربینهای دیجیتال فقط زوم دیجیتال دارند و در بعضی دیگر این امکان به عنوان مشخه ای اضافه بر زوم اپتیکال در دوربین قرار داده شده است. بهر حال زوم دیجیتال از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشد.

برای کار با دوربین مداربسته در فاصله نزدیک، معمولا گزینه عکس ماکرو در دوربین مداربسته ها وجود دارد که امکان عکس برداری در فاصله 3 سانتیمتری را فراهم می کند. ولی معمولا محدوده فاصله کانونی در حدود 10 تا 50 سانتیمتر را پشتیبانی می کند

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:05

برگزاری آزمون زبان FCE در آموزشگاه زبان انگلیسی
اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
برگزار کننده دوره های آموزش و آمادگی آزمون زبان FCE همانند بسیاری از آزمون زبان های بین المللی دیگر می باشد. یکی از رازهای موفقیت در هر آزمونی داشتن اطلاعات دقیق و کافی در ارتباط با روند آزمون می باشد. در این بخش به دادن اطلاعاتی چند در حیطه این آزمون بین المللی به شما عزیزان می پردازیم.

اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

آزمون زبان FCE چیست ؟
کلمه اختصاری FCE مخفف عبارت First Certificate in English می باشد که برای داوطلبینی می باشد که زبان مادری شان زبانی غیر از زبان انگلیسی می باشد و در سطح upper intermediate برگزار می شود. در سطح بندی اروپایی مدرک FCE معادل سطح B2 می باشد. آزمون زبان FCE همچنین مرحله ای برای دستیابی به مراحل بالاتر زبان انگلیسی همچون CAE که برای سطوح پیشرفته زبان انگلیسی می باشد ، محسوب می شود.

بخش های مورد ارزیابی در آزمون زبان FCE
بخش خواندن درک مطلب – Reading
این بخش شامل ۳۰ سوال می باشد که مدت زمان آن ۶۰ دقیقه می باشد.

بخش نوشتار – Writing
این بخش در حدود ۸۰ دقیقه به طول می انجامد و شامل نوشتن دو متن می شود.

بخش استفاده از زبان انگلیسی – Use of English
این بخش شامل ۴۲ سوال می شود و ۴۵ دقیقه زمان می برد و درک و دانش شما از گرامر و لغات را نشان می دهد.

بخش شنیداری – Listening
این بخش شامل ۳۰ سوال می شود که مجموعا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد.

بخش مکالمه – Speaking
این بخش حدود ۱۴ دقیقه به طول می انجامد.

نمره بندی آزمون FCE
هر یک از بخش های آزمون در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
۲۰ درصد از نمره کل آزمون را شامل می شود  که امتیاز کلی بر اساس A ، B ، C ، D ، E می باشد که بالاترین سطح را A و کمترین را E شامل می شود.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:55

ارزیابی سطح خود پس از اتمام دوره ielts: اگر اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
‌(اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
) یا اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
(اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
) را به پایان رسانده اید حتما برایتان این سوالات پیش می آید که حال در چه سطحی قرار دارید یا به سوالات چگونه نمره می دهند؟ یا نمرات آیلتس به چه معنا هستند؟ یا نمره ی قبولی چند است؟ و... برای یافت پاسخ سوالاتی از این دست می بایست پس از اتمام دوره آیلتس خود یا اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
تان حتما در آزمون آیلتس شرکت کنید و با توجه به نمره کسب شده سطح خود را ارزیابی کنید.

نمره0:
هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ای وجود ندارد.

نمره۱:
هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.

نمره۲:
امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.

نمره3:
فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.

نمره4:
قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.

نمره5:
دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.

نمره 6:
علیرغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت موثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتا پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.

  
نمره 7:
مهارت کاملا کاربردی زبان را دارارست، گرچه با اشتباهات هرازگاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌است. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های جزیی نگر را درک کند.

  
نمره ۸:
مهارت کاملا کاربردی زبان را دارارست و تنها هرازگاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیتهای ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.

نمره 9:
مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.

کارنامه ی آزمون IELTS چه زمانی به دستم می رسد؟

فرم گزارش آزمون شما 13 روز بعد از آزمون به دست شما می رسد. این فرم را در جایی امن نگه دارید چرا که فقط یک کپی از آن به شما می دهند. بعضی مراکز به شما پیام کوتاه نیز می فرستند.

چند عدد کپی می توانم از کارنامه ام داشته باشم؟

شما فقط یک کپی از فرم گزارش آزمونتان دریافت می کنید مگر آنکه در حال اقدام به Citizenship and Immigration Canada (CIC) یا United Kingdom Border Agency (UKBA) باشید. فقط در اینصورت می توانید دو عدد کپی دریافت کنید و این درحالیست که شما نامه ی درخواستتان را به مرکز خود ارائه دهید.

اگر مرکزی که در آن امتحان دادم بعد از امتحانم بسته شده باشد، چطور میتوانم درخواست کارنامه جدید بدهم؟

شما باید یک فرم درخواست فرم گزارش مجدد را پر کرده و روی Submit کلیک کنید.

از شما هیچ هزینه ای برای این کار گرفته نمی شود.

به چه فاصله ی زمانی می توانم مجدد در آزمون IELTS شرکت کنم؟

هیچ محدودیت برای شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد اما بهتر است قبل از شرکت کردن مجدد، کمی بیشتر مطالعه و تمرین کنید.

اگر نمره ام با آنچه انتظار داشتم متفاوت باشد چه می توانم بکنم؟

تا شش هفته بعد از روز آزمون، میتوانید درخواست بررسی مجدد بدهید. هزینه ای از شما گرفته خواهد شد اما اگر نمره ی شما تغییر کند این هزینه به شما بازگردانده خواهد شد. توجه داشته باشید که ممتحن های آزمون آیلتس بسیار سخت گیرانه نمره می دهند و این امتحان بسیار استاندارد و با کیفیت بسیار بالایی برگزار می گردد، پس شانس شما در تغییر نمره تان خیلی کم است.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:55

پرش در انجمن:

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:42

پرش در انجمن:

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:42

بام سبز، بامی است که بر روی آن پوشش گیاهی و محیط کشت قرار گرفته است. بام های سبز باعث ایجاد محیطی سرسبز می شنود که به حفظ شرایط اکولوژیکی محیط و به حفظ زیبایی های طبیعی آن کمک فراوانی می کنند، این بام ها باعث حفظ سلامت جسم و روح می شوند و دارای ارزش اقتصادی و معنوی می باشند. در زیر سعی شده است بعضی از مزایایی دیگر بام های سبز بیان شود:

- تصفیه هوا، کاهش دی اکسید کربن و کاهش آلودگی هوا
- کاهش بار گرمایش (به دلیل وجود توده ی گیاهی و لایه عایق حرارتی) و سرمایش (از طریق سرمایش تبخیری) ساختمان و در نتیجه کاهش مصرف انرژی
- کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهر و کاهش رطوبت هوا
- کاهش آلودگی صوتی و کاهش شدت صدا
- بالا بردن طول عمر بام (دو یا سه برابر) با محافظت از آن در برابر اشعه ی UV و صدمات آب و هوایی
- کاهش سیلاب
- افزایش محدوده زندگی و افزایش ارزش ساختمان

بام های سبز از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل پوشش گیاهی، محیط کشت و لایه زهکشی می باشند و بسته به نوع مصالح و روش اجرای آن ها، عملکرد حرارتی متفاوتی دارند.

[تصویر: green-roof-with-rockwool-02.jpg]

کاربرد پشم سنگ در بام سبز

ماده تشکیل دهنده پشم سنگ، سنگ های معدنی است و از آن برای عایق کای صوتی و حرارتی و همچنین به عنوان بستر کشت در فرایند کشت هیدروپونیک (کشت بدون خاک) استفاده می شود. ریشه گیاهانی که بر روی بام کاشته می شوند می توانند درون پشم سنگ نفوذ کننده و اصطکاک بین پشم سنگ و لایه قیری بام این امکان را فراهم می کند که در جا در محل نصب شود. پشم سنگ این توانایی را دارد که آب را درون خود نگهداری کند و در مدت طولانی تری آب برای گیاه فراهم باشد. پشم سنگ دانسیته پایین داری و استفاده از آن به جای خاک باعث سبک شدن سازه ی بام سبز می شود و یک جایگزین مناسب برای خاک است. پشم سنگ در طولانی مدت مواد مغذی را برای گیاه نگه نمی دارد بنابراین نیاز است که به گیاهان کود داده شود. 

[تصویر: green-roof-with-rockwool-03.jpg]

قسمت های تشکیل دهنده ی بام سبز

- مواد ضد آب: مواد ضد آبی که در بام های سبز استفاده می شوند مانع از صدمه زدن آب به سقف ساختمان ها می شوند و در عوض پوشش گیاهی از ساختمان در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی محافظت می کند. البته پوشش خود بام قبل از نصب بام سبز باید وضعیت خوبی داشته باشد. استفاده از یک لایه قیر مانع از نشت آب می شود.

- تثبیت کننده ریشه: وجود تثبت کننده مانع از آسیب زدن ریشه به لایه آبندی می شود. علاوه بر این تثبیت کننده ریشه به لایه زهکشی نیز کمک می کند. این لایه ممکن از مواد شیمیایی ساخته شده باشد که برای گیاهان مسموم کننده باشد و یا از یک لایه نازک مس و یا یک لایه لاستیک مصنوعی که درز نداشته باشد. در سوئد از 2 الی 5 سانتیمتر خاک استفاده می کنند که در آن سدوم و یا خزه پرورش می دهند و دیگر نیازی به لایه تثبیت کننده ریشه ندارد چون سدوم ریشه ضعیفی دارد و خزه نیز ریشه ندارد. اگر ضخامت خاک بیشتر باشد در آن علف هرز رشد می کند. استفاده از حصیر لاستیکی برای حفاظت از لایه قیری این اجازه را می دهد که از لایه خاک ضخیم تر استفاده شود و علف هرز بر روی آن رشد نمی کند.

- لایه زهکشی: دلیل اصلی وجود لایه زهکشی جلوگیری از فرسایش است و در بام های هموار هم برای ایجاد گودال می باشد. عملکرد دیگر آن ها نگهداری و ذخیره آب می باشد. پوشش سدوم با شرایط خشک سازنده است و اگر در آب شناور شوند آسیب می بینند. لازم نیست حتما از یک لایه زهکشی استفاده شود، بلکه می توان از یک لایه خاک که به اندازه کافی زهکشی شده است و آب اضافی را از طریق آن زهکشی شود، استفاده کرد. موادی که در لایه زهکشی بکار می روند شامل مواد طبیعی، مواد بازیافتی و حصیرهای زهکشی مصنوعی هستند. ساده ترین موادی که برای زهکشی استفاده می شوند ریگ و سنگریزه می باشند که عملکرد خوبی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

[تصویر: green-roof-with-rockwool-04.jpg]
- لایه صافی و لایه جلوگیری از فرسایش: در بالای لایه زهکشی یک لایه فیلتر به شکل الیاف و برای تثبیت عملکرد زهکشی نصب می شود. استفاده از لایه جلوگیری از فرسایش به جهت شیب بام بستگی دارد و در مورد بام های صاف ممکن است این لایه کنده شود.

- مواد مقاوم در برابر آتش: از هر خاکی نمی توان به عنوان بستر کشت در بام های سبز استفاده کرد. خاک هایی که دارای زغال سنگ و یا موجودات ارگانیکی میکروبی هستند، قابلیت انقباض را کاهش می دهند و از نظر آتش سوزی خطرناک هستند. در عوض بسترهای کشتی مانند پشم سنگ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آتش دارند به عنوان یک عایق ضد حریق عمل می کند و مانع از گسترش آتش می شود.

- گونه گیاهی: از مهم ترین نکات در انتخاب گیاه سازگاری آن با اقلیم محلی است. از جمله گیاهان معروف که در بام های سبز استفاده می شوند، سدوم و تعداد کمی از گیاهان خانواده کراکسولاسیا است.  تعداد کمی از گونه های سدوم  مناسب  برای بام سبز وجود داردکه دارای  رنگ های مختلف  و الگوهای رشد  متفاوتند. در ترکیب  با خزه  رایج ترین  جمعیت  گیاهی  بکار  رفته  در بام های  گسترده  می باشند. در مناطقی از جهان که گیاه سدوم به طور طبیعی وجود ندارد باید از گونه های اقلیمی محلی استفاده کرد چرا استفاده از گیاهان خارجی به جای گیاهان بومی از نظر زیستی مجاز نمی باشد.

منبع: اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:42

بام سبز، بامی است که بر روی آن پوشش گیاهی و محیط کشت قرار گرفته است. بام های سبز باعث ایجاد محیطی سرسبز می شنود که به حفظ شرایط اکولوژیکی محیط و به حفظ زیبایی های طبیعی آن کمک فراوانی می کنند، این بام ها باعث حفظ سلامت جسم و روح می شوند و دارای ارزش اقتصادی و معنوی می باشند. در زیر سعی شده است بعضی از مزایایی دیگر بام های سبز بیان شود:

- تصفیه هوا، کاهش دی اکسید کربن و کاهش آلودگی هوا
- کاهش بار گرمایش (به دلیل وجود توده ی گیاهی و لایه عایق حرارتی) و سرمایش (از طریق سرمایش تبخیری) ساختمان و در نتیجه کاهش مصرف انرژی
- کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهر و کاهش رطوبت هوا
- کاهش آلودگی صوتی و کاهش شدت صدا
- بالا بردن طول عمر بام (دو یا سه برابر) با محافظت از آن در برابر اشعه ی UV و صدمات آب و هوایی
- کاهش سیلاب
- افزایش محدوده زندگی و افزایش ارزش ساختمان

بام های سبز از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل پوشش گیاهی، محیط کشت و لایه زهکشی می باشند و بسته به نوع مصالح و روش اجرای آن ها، عملکرد حرارتی متفاوتی دارند.

[تصویر: green-roof-with-rockwool-02.jpg]

کاربرد پشم سنگ در بام سبز

ماده تشکیل دهنده پشم سنگ، سنگ های معدنی است و از آن برای عایق کای صوتی و حرارتی و همچنین به عنوان بستر کشت در فرایند کشت هیدروپونیک (کشت بدون خاک) استفاده می شود. ریشه گیاهانی که بر روی بام کاشته می شوند می توانند درون پشم سنگ نفوذ کننده و اصطکاک بین پشم سنگ و لایه قیری بام این امکان را فراهم می کند که در جا در محل نصب شود. پشم سنگ این توانایی را دارد که آب را درون خود نگهداری کند و در مدت طولانی تری آب برای گیاه فراهم باشد. پشم سنگ دانسیته پایین داری و استفاده از آن به جای خاک باعث سبک شدن سازه ی بام سبز می شود و یک جایگزین مناسب برای خاک است. پشم سنگ در طولانی مدت مواد مغذی را برای گیاه نگه نمی دارد بنابراین نیاز است که به گیاهان کود داده شود. 

[تصویر: green-roof-with-rockwool-03.jpg]

قسمت های تشکیل دهنده ی بام سبز

- مواد ضد آب: مواد ضد آبی که در بام های سبز استفاده می شوند مانع از صدمه زدن آب به سقف ساختمان ها می شوند و در عوض پوشش گیاهی از ساختمان در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی محافظت می کند. البته پوشش خود بام قبل از نصب بام سبز باید وضعیت خوبی داشته باشد. استفاده از یک لایه قیر مانع از نشت آب می شود.

- تثبیت کننده ریشه: وجود تثبت کننده مانع از آسیب زدن ریشه به لایه آبندی می شود. علاوه بر این تثبیت کننده ریشه به لایه زهکشی نیز کمک می کند. این لایه ممکن از مواد شیمیایی ساخته شده باشد که برای گیاهان مسموم کننده باشد و یا از یک لایه نازک مس و یا یک لایه لاستیک مصنوعی که درز نداشته باشد. در سوئد از 2 الی 5 سانتیمتر خاک استفاده می کنند که در آن سدوم و یا خزه پرورش می دهند و دیگر نیازی به لایه تثبیت کننده ریشه ندارد چون سدوم ریشه ضعیفی دارد و خزه نیز ریشه ندارد. اگر ضخامت خاک بیشتر باشد در آن علف هرز رشد می کند. استفاده از حصیر لاستیکی برای حفاظت از لایه قیری این اجازه را می دهد که از لایه خاک ضخیم تر استفاده شود و علف هرز بر روی آن رشد نمی کند.

- لایه زهکشی: دلیل اصلی وجود لایه زهکشی جلوگیری از فرسایش است و در بام های هموار هم برای ایجاد گودال می باشد. عملکرد دیگر آن ها نگهداری و ذخیره آب می باشد. پوشش سدوم با شرایط خشک سازنده است و اگر در آب شناور شوند آسیب می بینند. لازم نیست حتما از یک لایه زهکشی استفاده شود، بلکه می توان از یک لایه خاک که به اندازه کافی زهکشی شده است و آب اضافی را از طریق آن زهکشی شود، استفاده کرد. موادی که در لایه زهکشی بکار می روند شامل مواد طبیعی، مواد بازیافتی و حصیرهای زهکشی مصنوعی هستند. ساده ترین موادی که برای زهکشی استفاده می شوند ریگ و سنگریزه می باشند که عملکرد خوبی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

[تصویر: green-roof-with-rockwool-04.jpg]
- لایه صافی و لایه جلوگیری از فرسایش: در بالای لایه زهکشی یک لایه فیلتر به شکل الیاف و برای تثبیت عملکرد زهکشی نصب می شود. استفاده از لایه جلوگیری از فرسایش به جهت شیب بام بستگی دارد و در مورد بام های صاف ممکن است این لایه کنده شود.

- مواد مقاوم در برابر آتش: از هر خاکی نمی توان به عنوان بستر کشت در بام های سبز استفاده کرد. خاک هایی که دارای زغال سنگ و یا موجودات ارگانیکی میکروبی هستند، قابلیت انقباض را کاهش می دهند و از نظر آتش سوزی خطرناک هستند. در عوض بسترهای کشتی مانند پشم سنگ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آتش دارند به عنوان یک عایق ضد حریق عمل می کند و مانع از گسترش آتش می شود.

- گونه گیاهی: از مهم ترین نکات در انتخاب گیاه سازگاری آن با اقلیم محلی است. از جمله گیاهان معروف که در بام های سبز استفاده می شوند، سدوم و تعداد کمی از گیاهان خانواده کراکسولاسیا است.  تعداد کمی از گونه های سدوم  مناسب  برای بام سبز وجود داردکه دارای  رنگ های مختلف  و الگوهای رشد  متفاوتند. در ترکیب  با خزه  رایج ترین  جمعیت  گیاهی  بکار  رفته  در بام های  گسترده  می باشند. در مناطقی از جهان که گیاه سدوم به طور طبیعی وجود ندارد باید از گونه های اقلیمی محلی استفاده کرد چرا استفاده از گیاهان خارجی به جای گیاهان بومی از نظر زیستی مجاز نمی باشد.

منبع: اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:31

پرش در انجمن:

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:11

مرکز کنفرانس بین المللی Ningxia یک مرکز تجاری-اقتصادی عربی-چینی در Yinchuan در شمال چین با مساحت 700 هزار فوت مربع می باشد و یکی از بزرگترین مراکز تجاری در شمال چین است. معماران این بنا در طراحی آن از بناهای باستانی چینی و طرح های اسلامی بسیار زیبا الهام گرفته اند و سعی کردند المان های برگرفته شده از این دو فرهنگ را با هم هماهنگ کنند.   

هم مالکان این مرکز تجاری و هم سازندگان آن استانداردهای بالایی را برای ساخت آن در نظر گرفته اند و چگونگی ساخت این مرکز تجاری برای آن ها اهمیت ویژه ای داشته است و در استفاده از مواد مورد نیاز برای ساخت آن سخت گیری های بسیاری داشته اند. برای همین آن ها از عایق پشم سنگ که یک ماده غیر قابل اشتعال است و به عنوان یک عایق حرارتی و عایق صوتی که عملکرد گرمایی و صوتی خوبی دارد و طول عمر زیادی دارد، برای عایق کاری ساختمان های مختلف آن از جمله بیمارستان و مراکز کنفرانس استفاده شده است.

[تصویر: use-of-rockwool-332.jpg]

علاوه بر ضد حریق بودن پشم سنگ، استفاده از این عایق باعث می شود محیط درونی ساختمان ها، محیط آرامی باشد و عملکرد صوتی و بازدهی مناسبی داشته باشد. در واقع پشم سنگ 1 محصول می باشد که بطور همزمان 4 عملکرد دارد و در تمام طول عمر ساختمان این ویژگی های خود را حفظ می کند.
 
[تصویر: use-of-rockwool-333.jpg]
 

منبع: اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:39

یکی از مهم ترین جنبه های اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
، برند سازی است. برخی از وب سایت ها نگاهی حرفه ای دارند به طوری که کلیه اقدامات خود را در راستای ایجاد یک برند از اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
انجام می دهند و این امر موجب تقویت برند در دید کاربران و بهبود در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
خواهد شد. وب سایت خود را به برندی منحصر به فرد تبدیل کنید.

دید حرفه ای :

از لحاظ برند سازی واگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
، معمولا مشتریانی خواهند بود که از وب سایت ها انتظار ارائه سبکی معین و سازمانی دارند و ممکن است بر طرحی با استاندارد بیشتر پا فشاری کنند. اگر از سبک صرف نظر کنیم ، انتخاب طرحی متناسب و پاسخگو به انتظارات خاص مشتریان از آنچه شما فکر می کنید چالش برانگیزتر است.
در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
یک وب سایت که وظیفه تقویت برند را عهده دار است ، علاوه بر یافتن روش صحیح ومناسب پاسخ گویی به انتظارات ، حفظ منحصر به فرد بودن نیز بسیار حائز اهمیت است.
به طور کل می توان گفت بهترین راه در رسیدن به این هدف بررسی محتوا و مشاهده چگونگی گرد هم آمدن اجزاء وب سایت است.

هویت بصری :

بسیاری از مردم فکر می کنند نام تجاری همانند لوگو است و این امر تصوری اشتباه و محبوب است. برند ها در واقع توسط لوگو ها به نمایش عموم گذاشته می شوند بنابراین می توان بیان کرد لوگو ها به منظور تقویت نام تجاری اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
می شوند. اطلاعات موجود در لوگو و طرح کلی نقش مهمی در پاسخ به کاربران و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
ایفا می نمایند. بسیاری از مارک های برتر جهان با تکیه بر ایده های جدید و متنوع و بازخورد مشتری تکامل یافته اند. طراحان مسئولیت تبدیل ایده به واقعیت را دارند. ( واقعیت هایی قابل فهم با ظاهری زیبا. )

برداشت اول :

وقتی کاربری وارد سایت می شود برداشت اول خوب او باعث مراجعه دوباره به وب سایت شما خواهد شد. به همین ترتیب رفته رفته بازدید کنندگان افزایش می یابند و این افزایش تاثیر مثبتی در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
به جا خواهد گذاشت.

اهمیت متن :


متن بسیار مهم است. ممکن است فکر کنید توجه به جنبه های بصری در وب سایت مهم ترین موضوع است. کاملا در اشتباهید زیرا کاربران به محتوا و متن توجه بیشتری خواهند داشت.
امروزه بهترین راه برای ماندن در رقابت های جهانی برند سازی است زیرا موجب منحصر به فرد شدن شما نسبت به رغیبانتان خواهد شد.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:39

پرش در انجمن:

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:39

یکی از مهم ترین جنبه های اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
، برند سازی است. برخی از وب سایت ها نگاهی حرفه ای دارند به طوری که کلیه اقدامات خود را در راستای ایجاد یک برند از اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
انجام می دهند و این امر موجب تقویت برند در دید کاربران و بهبود در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
خواهد شد. وب سایت خود را به برندی منحصر به فرد تبدیل کنید.

دید حرفه ای :

از لحاظ برند سازی واگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
، معمولا مشتریانی خواهند بود که از وب سایت ها انتظار ارائه سبکی معین و سازمانی دارند و ممکن است بر طرحی با استاندارد بیشتر پا فشاری کنند. اگر از سبک صرف نظر کنیم ، انتخاب طرحی متناسب و پاسخگو به انتظارات خاص مشتریان از آنچه شما فکر می کنید چالش برانگیزتر است.
در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
یک وب سایت که وظیفه تقویت برند را عهده دار است ، علاوه بر یافتن روش صحیح ومناسب پاسخ گویی به انتظارات ، حفظ منحصر به فرد بودن نیز بسیار حائز اهمیت است.
به طور کل می توان گفت بهترین راه در رسیدن به این هدف بررسی محتوا و مشاهده چگونگی گرد هم آمدن اجزاء وب سایت است.

هویت بصری :

بسیاری از مردم فکر می کنند نام تجاری همانند لوگو است و این امر تصوری اشتباه و محبوب است. برند ها در واقع توسط لوگو ها به نمایش عموم گذاشته می شوند بنابراین می توان بیان کرد لوگو ها به منظور تقویت نام تجاری اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
می شوند. اطلاعات موجود در لوگو و طرح کلی نقش مهمی در پاسخ به کاربران و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
ایفا می نمایند. بسیاری از مارک های برتر جهان با تکیه بر ایده های جدید و متنوع و بازخورد مشتری تکامل یافته اند. طراحان مسئولیت تبدیل ایده به واقعیت را دارند. ( واقعیت هایی قابل فهم با ظاهری زیبا. )

برداشت اول :

وقتی کاربری وارد سایت می شود برداشت اول خوب او باعث مراجعه دوباره به وب سایت شما خواهد شد. به همین ترتیب رفته رفته بازدید کنندگان افزایش می یابند و این افزایش تاثیر مثبتی در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
و اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
به جا خواهد گذاشت.

اهمیت متن :


متن بسیار مهم است. ممکن است فکر کنید توجه به جنبه های بصری در وب سایت مهم ترین موضوع است. کاملا در اشتباهید زیرا کاربران به محتوا و متن توجه بیشتری خواهند داشت.
امروزه بهترین راه برای ماندن در رقابت های جهانی برند سازی است زیرا موجب منحصر به فرد شدن شما نسبت به رغیبانتان خواهد شد.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:38

آموزش تست ۳ Speaking آیلتس در آموزشگاه زبان انگلیسی
کیکی از مهم ترین بخش های در اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شویدیا از
اینجا ثبت نام کنید
(اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
) یا اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
(اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
) و حتی اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
Speaking آزمون آیلتس ، تسک ۳ Speaking آیلتس می باشد که بخش اصلی نمره در بخش Speaking به این بخش اختصاص دارد. اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
(اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا ثبت نام کنید
) در این بخش به ارایه راهکار ها و اطلاعات و نکات پیرامون تسک ۳ Speaking آیلتس و موارد لازم برای ارتقای نمره شما عزیزان می پردازد.

تسک ۳ Speaking آیلتس چیست ؟
بخش سوم Speaking آزمون آیلتس در حدود ۴ الی ۵ دقیقه به طول می انجامد که موضوعش از تسک ۲ Speaking آیلتس برداشته می شود و به جزییات مربوط به آن بخش مرتبط است و هدف آن این است که توانایی شما را در توضیح کامل این موضوعات بسنجد. پاره ای از سوالات مرتبط برای ممتحن آماده شده است که با توجه به وضعیت شما آن ها را انتخاب کرده و از شما می پرسد. این امر بدین معناست که اگر سطح شما پایین باشد سوالات آسان تری از شما پرسیده می شود و اگر سطح خوبی داشته باشید به طبع سوالات پرسیده شده از شما سخت تر خواهند بود. این موضوع به این معناست که از لحاظ ساختار ، نوع استفاده از زبان و … شما می توانید نمره بالاتری کسب نمایید.

نمونه سوالات تسک ۳ Speaking آیلتس
در این بخش به ارایه نمونه ای از پرسش های مربوط به این بخش به شما عزیزان اشاره می کنیم:

  1. تاثیرات اینترنت برروی نوع روابط افراد چیست؟
  2. به چه میزان اطلاعات موجود در اینترنت قابل اعتماد می باشد؟
  3. آیا اخبار های اینترنتی صحت دارند؟
  4. بنظر شما چرا برخی افراد ترجیه می دهند که از طریق اینترنت خرید های خود را انجام دهند؟
  5. آیا محصولی وجود دارد که خرید و فروش آن از طریق اینترنت بهتر باشد؟
  6. بنظر شما خرید های اینترنتی در آینده محبوب تر می شوند؟
ارتقای نمره در تسک ۳ Speaking آیلتس
سعی کنید در این بخش به تمامی سوالات پاسخ های طولانی دهید و منظور خود را با بیان مثال نیز مطرح کنید.

اگر سوالی را متوجه نشدید از ممتحن بخواهید که آن را دوباره تکرار کرده و یا آنرا برای شما به شکل ساده تری توضیح دهد.

به صورت دقیق به سوالی که ازتان پرسیده می شود گوش دهید و پاسخ مناسب را ارایه دهید و بخاطر داشته باشید پاسخ سوالات تسک ۳ Speaking آیلتس اصولا “بله / خیر” نمی باشد.

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:44

نمونه سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته های راه و ساختمان،نقشه برداری،معماری و شهرسازی از سال 68 تا  82 را از لینک های زیر دانلود نمائید:

به صورت یک فایل PDF:

اگر عضو نیستید نمیتوانید لینک ها را مشاهده کنید . لطفا
وارد شوید یا از
اینجا
ثبت نام کنید

در سه قسمت از سرور icivil :

1)
.pdf  part-1.pdf (اندازه: 4.66 MB / دانلودها: 25)
2)
.pdf  part-2.pdf (اندازه: 4.57 MB / دانلودها: 15)
3)
.pdf  part-3.pdf (اندازه: 5.25 MB / دانلودها: 11)

انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران...
ما را در سایت انجمن های تخصصی دانشجویان و مهندسین عمران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان icivily بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:44